5 Termék ami nem hiányozhat egy szurkolói boltból sem!

Ha kicsit körbenézünk a nemzetközi piacon, azt látjuk, hogy a top klubok rendkívül széles kínálattal rendelkeznek. Gyakorlatilag nem létezik már olyan szegmens ahova ne törtek volna be a csapatok színeiben pompázó, egyedi logójukkal ellátott termékeik. A legkülönlegesebb termékekkel egy későbbi írásunkban fogunk foglalkozni, most annak járunk utána, hogy mik azok az alap dolgok, amik egyetlen egy sportcsapat szurkolói boltjából sem hiányozhatnak, legyen szó profi, amatőr egyesületről, vagy akár egyéni sportolóról!

1. Hivatalos mez

A legfontosabb termék, ami egy szimpatizáns ruhatárából sem hiányozhat! Minden szurkoló elsődleges célpontja és vágya, a szeretett csapatának hivatalos meze, amiben kedvenc játékosa kifut a pályára, amiben igazán ki tudja fejezni azonosulását a klubbal. Nem véletlen, hogy a legnagyobb, globális szurkolói bázissal rendelkező klubok sorra döntik meg a mezeladási statisztikákat. A Manchester United 2011-ben nagyjából 1,4 millió dresszt adott el, 2016-ban pedig ez a szám már alulról súrolta a 3 millió darabot. Érdekes sztori a nigériai válogatott 2018-ban bemutatott felsője: egy egészen különleges dizájn jellemezte a mezt, amiből váratlanul több mint 3 millió előrendelés érkezett még az oroszországi VB előtt. 

A magyar piacról nehéz konkrét információkkal szolgálni. Egy régebbi cikk alapján a Fradi 2015-ben kb. 4 ezer darab mezt értékesített (mifocink.com). Persze nem összehasonlítható a top klubok globális piacával de az nem lehet kérdés, hogy a hazai kluboknak e téren is törődni kell a szurkolókkal, aminek egy fontos eleme az, hogy a mezek vásárlási lehetőségét széleskörben megteremtik sportágtól függetlenül. Ez nem csak bevételi oldalról fontos, hanem a klub megítélésének szempontjából is. Nincs rosszabb, károsabb egy elégedetlen szurkolónál, aki úgy érzi, hogy annyira sem foglalkozik vele szeretett klubja, hogy mezt tudjon vásárolni. Fontos, hogy olyan sportszergyártó céget válasszunk, aki elő tudja állítani a számunkra megfelelő mezt, és kereskedelmi szempontból is konstruktív, segíti a törekvéseinket.

2. Szurkolói sál

Kötelező darabja a kínálatnak és kötelező darabja a meccsre járásnak. Még azok a szimpatizánsok is hordanak szurkolói sálat, akik elvétve járnak meccsre. Az sem ritka, hogy valaki csak egy meccsre kitéved (pl.: turisták) és emlékbe vásárol magának egyet.

Tapasztalatunk szerint ár/érték arányban a legjobban fogyó termék ebben a szegmensben. Gyártás szempontjából is tökéletes, hiszen a mai technológiai fejlődésnek köszönhetően már kis mennyiségben rendelhető és az alapanyagok skálája is rendkívül széles. Klasszikus kötött, szőtt, selyem, vagy akár elegáns pamut. Teljesen egyedi méret és dizájn, még a rojtok színét is magunk választhatjuk ki. Kiválóan alkalmas arra is, hogy egy-egy nagyobb meccsre készítsünk eseménysálakat, amik a gyűjtők nagy kedvencei. Egyes kluboknál nem ritka, hogy akár 20-30 féle is szerepel a kínálatban, külön a vérmesebb rajongóknak, külön a nőknek és külön az elegánsabb rétegnek célozva. 

3. Ülőpárna

Ez a termék még mindig a meccsre járáshoz kapcsolódik. Hiába az itthon is egyre több fedett stadion, de fűtve csak a pálya van, a szék sajnos nincs. Vagy említhetnénk az alacsonyabb osztályú klubok kicsit kopottas fa padjait, amiken már látszódnak a korhadás első jelei, egy-egy kiálló szálka formájában. Ugye, hogy milyen fontos az ülőpárna? 

Minden szinten megvan az oka annak, amiért a szurkolók gyakran keresik meccsnapon az ülőpárnát a hivatalos boltban, vagy a pénztárnál. Egyes magyar kluboknál a hidegebb időkben rendezett meccseken nem ritka, hogy több száz ülőpárnát adnak el. 

E termék előállítása is könnyedén kivitelezhető akár itthoni gyártókkal is. Az alapanyag akár vízálló is lehet, de a szivacs vastagságát is meghatározhatjuk a minél minőségibb termék elérése érdekében. A dizájn mellett egyedi, akár a csapat címerének formája alapján is gyártathatunk. Érdemes az ülőpárnán túlgondolni, és a szurkolók otthonába is becsempészni az életérzést. Közkedvelt darabok a különböző díszpárnák, amit ugyancsak javasolunk felvenni a kezdő portfólióba.

Érdekel, hogy milyen ötleteink vannak még induló árukínálatnak? Ingyenes konzultációt az alábbi alábbi e-mailes és telefonos elérhetőségen tud egyeztetni:

4. Szurkolói póló

Felvetődik a kérdés, hogy ha van a kínálatunkban mez, sőt, még a sportszergyártónk hivatalos pólóját is árusítjuk, akkor minek még szurkolói póló is? Azért mert a szurkolói pólót teljesen egyedire kreálhatod, és lényegesen olcsóbb mint a nagy sportmárkák termékei amik általában a világ összes részén kapható „katalógus” termékek valamelyike. Például adott egy basic, fehér Nike póló, amire rá van vasalva a klub címere, mindez horror áron. Nem biztos, hogy ez lesz a slágertermék a boltban.

Mivel lényegesen kedvezőbb az ára a saját gyártású ruházatnak, így sokkal szélesebb szurkolói bázist ki tudunk szolgálni. Nem mindenki teheti meg, főleg a magyar piac sajátosságai miatt, hogy minden évben új mezt vásároljon 20-25 ezer forintért, viszont velük is törődni kell, és nekik is biztosítani kell egy opciót, hogy a saját pénztárcájának megfelelően ki tudja fejezni a rajongását. Arról nem is beszélve, hogy a saját gyártású szurkolói ruházatnál (de maradjunk a pólónál) nincs megkötve a kezed. Nincsenek korlátok. Olyan minőséget, olyan árkategóriát és olyan dizájnt tehetsz a polcodra amilyet a szurkolói igények megkövetelnek. Könnyen variálhatod a kínálatot, limitált kollekciót dobhatsz piacra akár férfi, akár női, akár gyerek/baby méretekben. Az egyediség itt azt jelenti, hogy nem csak a pólón megjelenő grafika a különleges, hanem egyedi méretjelölő címkét, egyedi márkajelzést biztosító szőtt címkéket, egyedi hangtaget és egyedi csomagolást is kap a termék. 

Ha ezt a terméket jól menedzseljük, garantáltan megnő a szurkolói elégedettség, és nagyobb eséllyel nyújtanak drukkereink egységes megjelenést a lelátón vagy a pálya szélén. 

Az ötödik termék kiválasztása meglehetősen nehéz volt. Több „apróságot” is lehetne javasolni, mint kötelező termék, pl.: autó illatosító, toll, bögre, hűtőmágnes, telefontok, matrica. De mégis a kulcstartóra esett a választásunk, mert amellett hogy rendkívül sokfélét lehet gyártani, ez az a reklámhordozó amit a szurkolóink mindenhova magukkal visznek. Akár lakáskulcs, kocsikulcs vagy a munkahelyi belépőkártya passztartója, klubunk logója mindig a zsebükben lesz. Bármikor veszik elő, mindig eszükbe fog jutni kedvenc csapatuk, ami erősíti a lojalitást, a kötődést. Olcsó termék, ami akár szóró ajándéknak is ideális lehet mondjuk egy bérletvásárlási akció keretein belül. Készíthetünk fémet, műanyagot, gumit szinte bármilyen méretben. Természetesen itt is fontos, hogy egyedi csomagolással lássuk el, ami emeli a minőségérzetét a terméknek. 

A sport merchandising világában vannak általános alapelvek, amik mentén célszerű elindulni, de sosem szabad figyelmen kívül hagynunk a saját piacunk sajátosságait. Ez vonatkozik mind a beszállítói, gyártói lehetőségekre, mind pedig a saját szurkolói bázisunk tulajdonságaira. Mielőtt meghatározzuk a termék kínálatunk összetételét (ami természetesen nem 5 félét jelent) nagyon sok tényezőt érdemes megvizsgálni, hogy a befektetésünk valóban eredményeket hozzon, mind számszerűsítve, mind a szurkolóink elégedettségét tekintve. 

Ha téged is érdekelnek szolgáltatásaink, vedd fel velünk a kapcsolatot!

Oszd meg a cikket mással is, ha tetszett!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Küldés emailben
Nyomtatás

Kapcsolat

írjon nekünk és mi mielőbb elküldjük önnek a legjobb ajánlatainkat.

Temesvári Zoltán

Sport Merchandise Szakértő 2008 óta